Gå till in­ne­hål­let

Att börja i små­barnspe­da­go­gi­ken


En mamma lämnar sin lilla son till en daghemsanställd.

Det är en stor för­änd­ring för både bar­net och fa­mil­jen då bar­net bör­jar i små­barnspe­da­go­gi­ken och det in­ver­kar på hela fa­mil­jens var­dag. Där­för är det yt­terst vik­tigt att man för­be­re­der sig väl och att både hem­met och per­so­na­len inom små­barnspe­da­go­gi­ken sam­ar­be­tar med tanke på bar­nets bästa och för att stöda bar­nets väl­be­fin­nan­de ända från bör­jan.

I bör­jan av små­barnspe­da­go­gi­ken är alla upp­gif­ter om bar­net myc­ket vik­ti­ga för per­so­na­len. Det är vik­tigt att den små­barnspe­da­go­gis­ka verk­sam­het­sen­he­ten får ba­s­upp­gif­ter­na om bar­net redan under den pe­ri­od som bar­net be­kan­tar sig med små­barnspe­da­go­gi­ken, så att bar­nets in­di­vi­du­a­li­tet kan be­ak­tas och att bar­net kan er­bju­das trygg vård på bästa möj­li­ga sätt i sam­ar­be­te med vård­nads­ha­var­na.

I sam­band med ifyl­lan­det av blan­ket­ten för för­hands­upp­gif­ter kan vård­nads­ha­var­na fun­de­ra över så­dant som berör in­le­dan­det av små­barnspe­da­go­gi­ken och be­skri­va sitt barn.

Kon­takt­upp­gif­ter