Gå till in­ne­hål­let

Tyy­skylän pä­iväko­ti


Tyy­skylä dag­hem finns i norra Sjun­deå, i en lugn lands­bygds­land­skap. Nära dag­hem­met finns na­tur­om­rå­den som läm­par sig för ut­flyk­ter samt flera kul­tur­ob­jekt som vi ut­nytt­jar i var­da­gen.

Vård- och fost­rings­ar­be­tet i vår dag­hem är planen­ligt och hel­hets­mäs­sigt. Bar­nens behov och in­tres­sen har för­trä­de. Grupp­verk­sam­het en­ligt ål­dern och små­barnspe­da­go­gi­kens mångsidi­ga äm­nes­om­rå­den samt sam­ar­be­tet med vård­nads­ha­var­na styr vår verk­sam­het.

Vårt verk­sam­hets­sätt

Lek
I lek upp­le­ver bar­net att hon/han lyc­kas att för­verk­li­ga sig själv. Av­sik­ten är att skapa så myc­ket som möj­ligt tid och rum för lek samt i mån av möj­lig­het be­ak­ta bar­nets egna idéer och öns­ke­mål.

Vuxen
En vuxen har som upp­gift att vara när­va­ran­de, lyss­na och sätta grän­ser. En vuxen ger möj­lig­het till till­växt och in­lär­ning genom att hand­le­da, hjäl­pa och stöda bar­net.

Fa­mil­jen
För­tro­en­de­full och öm­se­si­dig kom­pan­jon­skap i fost­ran är vik­tigt för att kunna stöda bar­nets till­växt som hel­het.

Som in­di­vid i grupp
Alla barn har olika behov. Per­so­na­len ar­be­tar med sin egen per­son­lig­het för att kunna stöda bar­nets ut­veck­ling.

Un­der­vis­nings­mil­jön
Dag­hem­met när­het till na­tu­ren ger möj­lig­he­ter att göra ut­fär­der. Inlärnings-​ och lekro är vik­tigt, som övas i grupp.

Väl­kom­men till vår glada grupp!

På bilden finns ett konstverk som är gjort av barn och föreställer fiskar.
Barnens händer med målningar.
Daghemmets gård och byggnad.

Be­söks­a­dress

Kon­takt­upp­gif­ter