Gå till in­ne­hål­let

Juko­la dag­hem


Juko­la dag­hem

Juko­la dag­hem är be­lä­get i Sjun­deå kom­mun­cent­rum, nära na­tu­ren och olika fri­tids­an­lägg­ning­ar som er­bjuds av kom­mu­nen, såsom bib­li­o­tek, par­ker och id­rotts­plat­ser. Dag­hem­met har triv­sam­ma och bra lek­plat­ser samt en stor och va­ri­e­ran­de gård.

Vårt mål är att skapa en trygg och re­spekt­full för­sko­le­dag för bar­net, med en varm famn och en lyss­nan­de vuxen. Vi möter bar­nen som deras unika jag och tar hän­syn till fa­mil­jer­nas öns­ke­mål. Vi ska­par en in­lär­nings­mil­jö för barn som in­spi­re­rar och upp­munt­rar dem att pröva nya saker.

I vårt dag­hem lig­ger fokus på fy­sisk ak­ti­vi­tet, lek och na­tur­kun­skap. Skogs­pro­me­na­der är vik­ti­ga för oss. De är ett ut­märkt till­fäl­le för bar­nen att ut­fors­ka na­tu­ren, ut­veck­la sin lek och fan­ta­si och träna sina fy­sis­ka fär­dig­he­ter. Ak­ti­vi­te­ter i mind­re grup­per är en del av vår var­dag inom för­sko­le­verk­sam­he­ten.

På för­sko­lan upp­munt­rar vi bar­nen att vara själv­stän­di­ga. Det är vik­tigt att or­ga­ni­se­ra me­nings­ful­la ak­ti­vi­te­ter som är an­pas­sa­de till bar­nens ålder och att skapa dag­li­ga möj­lig­he­ter för gläd­je i lä­ran­det. Vi vill också möj­lig­gö­ra upp­le­vel­ser för alla sin­nen genom var­dag­li­ga ak­ti­vi­te­ter. När­het och värme är grund­pe­lar­na i vårt dag­li­ga liv; det finns till­räck­ligt med fam­nar för varje barn efter deras behov. Sång­er, be­rät­tel­ser och sagor är också en del av var­da­gen. Vi ger bar­nen möj­lig­he­ter att ut­fors­ka och lära sig själ­va.

Vår fi­lo­so­fi är barn­cen­tre­rad. Vi strä­var efter att öka bar­nens en­ga­ge­mang i alla aspek­ter av pla­ne­ring, ge­nom­fö­ran­de och ut­vär­de­ring av ak­ti­vi­te­ter. Lek och ak­ti­vi­te­ter åter­speg­lar bar­nens in­tres­sen, som styr våra ak­ti­vi­te­ter under led­ning av en trygg vuxen. Bar­nens åsik­ter be­ak­tas i vår plan för för­sko­le­verk­sam­het och barnom­sorg.

Be­söks­a­dress

Ser­vice­ti­der

Mån­dag–fre­dag 06:30–17:00

Kon­takt­upp­gif­ter