Gå till innehållet

Fakturor från Vattenverket har försvunnit i distributionen – kontakta Lowell

Vattenmätare

En del av de fakturor som Sjundeå Vattentjänstverk har skickat ut i månadsskiftet november–december verkar ha försvunnit i distributionen. Vattentjänstverket har fått samtal av tiotals kunder, som fått ett inkassobrev trots att de inte fått den ursprungliga fakturan. Vi beklagar det skedda.

Om du inte har fått din vattenräkning i månadsskiftet november–december och nu har fått ett inkassobrev, ta kontakt med Lowell som sköter faktureringen. Lowell skickar en ny faktura med ny förfallodag och stryker avgifter, räntor och påminnelsebrev.

Om du redan varit i kontakt med kommunen i ärendet behöver du inte kontakta Lowell.

Så kontaktar du Lowell:

På webben:

Per telefon mån–fre 8–20, lör 10–15: 02 2700 390

Om du redan har betalat inkassoräkningen kan du skicka e-post till taloustuki@siuntio.fi. Meddela fakturans nummer, den summa som ska återbetalas (avgift + ränta) och kontonumret du vill ha återbetalningen till.