Siir­ry si­säl­töön

Siun­tion sosiaali-​ ja ter­veys­pal­ve­lut siir­tyi­vät Länsi-​Uudenmaan hy­vin­voin­tia­lu­eel­le 1.1.2023

...Lap­set, nuo­ret, per­heet & muut sosiaa­li­huol­to­lain mu­kai­set pal­ve­lut 23.-29.1: Vam­mais­so­si­aa­li­työ, ko­ti­kun­tou­tus 30.1.-5.2: Avo­kun­tou­tus, opis­ke­lu­huol­to 6.2.-19.2: Suun ter­vey­den­huol­to 27.2.-5.3: Sosiaali-​ ja krii­si­päi­vys­tys, Länsi-​Uudenmaan pe­las­tus­lai­tos 6.-10.3: Per­heoi­keu­del­li­set pal­ve­lut, mak­sut­to­mat hoi­to­tar­vik­keet, yh­tei­set sosiaa­li­pal­ve­lut...

Uudenmaan hyvinvointialueen kartta jossa näkyy Hanko, Raasepori, Inkoo, Siuntio, Lohja, Kirkkonummi, Espoo, Kauniainen, Vihti ja Karkkila kelta-vihreällä ja sini-oransseilla väreillä.

Siun­tion pal­ve­luis­ta ter­vey­den­huol­to, ikäih­mis­ten asu­mi­syk­si­köt, per­he­kes­kus, so­si­aa­li­pal­ve­lut, kou­lu­ku­raat­to­ri, kou­lup­sy­oko­lo­gi ja ai­kui­sil­le suun­nat­tu kun­tout­ta­va työ­toi­min­ta siir­tyi­vät Länsi-​Uudenmaan hy­vin­voin­tia­lu­eel­le.

Hy­vin­voin­tia­lu­een asia­kas­pal­ve­lu avau­tui 2.1.2023 p. 029 151 2000. Voit soit­taa asia­kas­pal­ve­luun ar­ki­sin klo 8-16 yleis­neu­von­taan ja hy­vin­voin­tia­lu­een pal­ve­lui­hin liit­ty­vis­sä asiois­sa.

Hy­vin­voin­tia­lu­eel­le siir­ty­mi­nen ai­heut­taa muu­tok­sia pal­ve­lui­hin

In­for­maa­tion lähde on Länsi-​Uudemaan hy­vin­voin­tia­lue, www.luvn.fi(avau­tuu uu­teen ik­ku­naan, siir­ryt toi­seen pal­ve­luun).

Asuk­kai­den ja hen­ki­lös­tön nä­kö­kul­mas­ta suuri osa asiois­ta säi­lyy täy­sin en­nal­laan. Pal­ve­lu­ja saa sa­mas­ta tu­tus­ta pai­kas­ta kuin en­nen­kin. Huo­mioi kui­ten­kin, että vuo­den­vaih­tees­sa voi jois­sa­kin pal­ve­luis­sa il­me­tä ti­la­päi­siä vii­vei­tä ja häi­riöi­tä.

Minne otan yh­teyt­tä, jos sai­ras­tun?

Voit ottaa yh­teyt­tä ter­veys­a­se­mal­le ai­kai­sem­paan ta­paan. Pu­he­lin­nu­me­rot muut­tu­vat vai­heit­tain ensi vuo­den alus­sa. Tie­do­tam­me pu­he­lin­nu­me­roi­den vai­heit­tai­ses­ta muut­tu­mi­ses­ta www.luvn.fi(avau­tuu uu­teen ik­ku­naan, siir­ryt toi­seen pal­ve­luun) –si­vus­tol­la sekä uu­teen pu­he­lin­nu­me­roon oh­jaa­vin ää­nit­tein van­has­sa pu­he­lin­nu­me­ros­sa.

Olen va­ran­nut ajan hoi­ta­jan vas­taa­no­tol­ta, säi­lyy­kö se en­nal­laan?

Kyllä, kaik­ki ny­kyi­set pal­ve­lut ja an­ne­tut ajan­va­rauk­set säi­ly­vät en­nal­laan vuo­den vaih­teen jäl­keen.

Kuit­taa tie­dok­sian­to Kanta-​palveluista Oma­kan­nas­sa

Hy­vin­voin­tia­lue­uu­dis­tuk­sen vuok­si asuk­kail­le tulee ker­toa Kanta-​palveluista eli antaa ns. Kanta-​informointi uu­des­taan. Vas­taa­not­ta­mal­la Kanta-​informoinnin il­mai­set vas­taa­not­ta­nee­si tie­dot Kanta-​palveluista, tie­to­jen kä­sit­te­lys­tä ja oi­keuk­sis­ta­si vai­kut­taa tie­to­jen kä­sit­te­lyyn. Tällä var­mis­tat, että sosiaali-​ ja ter­vey­sa­lan am­mat­ti­lai­set voi­vat hyö­dyn­tää Kan­taan kir­jat­tua hoi­to­tie­toa hoi­to­suh­teen siir­tyes­sä eri pal­ve­lun­tar­joa­jien vä­lil­lä. Li­sä­tie­toa tie­to­jen liik­ku­mi­ses­ta hy­vin­voin­tia­lue­uu­dis­tuk­sen jäl­keen.(avau­tuu uu­teen ik­ku­naan, siir­ryt toi­seen pal­ve­luun)

Uuden Kanta-​informoinnin vas­taa­not­ta­mi­nen on tär­ke­ää, koska hy­vin­voin­tia­lu­eel­la laa­dit­tu­ja po­ti­las­asia­kir­ja­mer­kin­tö­jä voi­daan kat­sel­la esi­mer­kik­si HUSis­sa vasta sen jäl­keen, kun olet vas­taa­not­ta­nut uuden Kanta-​informoinnin. Uuden Kanta-​informoinnin yh­tey­des­sä saat tar­kem­paa tie­toa myös Uu­den­maan vä­liai­kai­ses­ta tie­don­saan­tioi­keu­des­ta, johon po­ti­las­tie­to­jen nä­ky­vyys Uu­den­maan alu­eel­la pe­rus­tuu 1.1.2023 al­kaen.

Sosiaali-​ ja ter­veys­pal­ve­lui­den su­ju­vuu­den kan­nal­ta on tär­ke­ää, että am­mat­ti­lai­sel­la on kat­ta­vat ja ajan­ta­sai­set tie­dot asiak­kaas­ta. Jos esi­mer­kik­si asioit ter­veys­a­se­mal­la Han­gos­sa, josta sinut lä­he­te­tään eri­kois­sai­raan­hoi­toon HUSiin, on tär­ke­ää, että HUSin am­mat­ti­lai­set voi­vat tar­vit­taes­sa hyö­dyn­tää si­nus­ta hy­vin­voin­tia­lu­eel­lam­me kir­jat­tu­ja tie­to­ja.

Lue hy­vin­voin­tia­lu­een tie­do­te Kanta-​informoinnista(avau­tuu uu­teen ik­ku­naan, siir­ryt toi­seen pal­ve­luun).

Mikä säi­lyy en­nal­laan?

Mikä muut­tuu?

Kes­kei­sim­piä lä­hia­jan muu­tok­sia asuk­kai­den nä­kö­kul­mas­ta ovat:

Asia­kas­nu­me­roi­hin tulee muu­tok­sia

Vii­mei­sim­män hy­vin­voin­tia­lu­eel­ta saa­dun tie­don mu­kaan pu­he­lin­nu­me­rot vaih­tu­vat seu­raa­van ai­ka­tau­lun mu­kaan: